laptop computer beside coffee mug

Jak otworzyć sklep internetowy?

person writing on white notebook

Popularność handlu internetowego zachęca wiele osób do zakładania własnych sklepów internetowych. Jest to jeden z najtańszych sposobów na zarabianie pieniędzy w sieci. Najtańszy nie oznacza że darmowy. No chyba, że ktoś posiada na tyle wystarczające umiejętności informatyczne, aby od podstaw stworzyć wszystko co niezbędne, aby taki sklep stworzyć

Co jest niezbędne do otwarcia sklepu internetowego?

1. Program komputerowy – stacjonarny sklep aby mógł działać potrzebuje lokalu, wirtualny sklep potrzebuje odpowiedniego programu. Program taki można zlecić komuś do wykonania lub kupić tak zwanego gotowca. Rozwiązanie z gotowcem jest dobre dla małego przedsięwzięcia, które nie wymaga rozbudowanej bazy magazynowej i specjalistycznej obsługi. Rozwiązanie takie jest stosunkowo tanie. Bardziej wymagający klient, szykujący prawdziwi supermarket internetowy, będzie potrzebował specjalisty, który jest w stanie zaprogramować prawidłowe działanie takiej wirtualnej placówki.

2. Hosting – główny „mechanizm” sklepu internetowego. Aby wszystko co potrzebne do prawidłowego działania w internecie mogło się odbywać niezbędny jest serwer. Małe sklepy internetowe korzystają najczęściej z „wypożyczenia” miejsca w globalnej sieci. Przy tym rozwiązaniu najrozsądniej jest skorzystać z usług firm, które dysponują odpowiednimi serwerami, na których umieszczają sklep. Przy dużej skali przedsięwzięcia wiele firm tworzy własne serwery do obsługi swoich sklepów.

3. Grafika – w sklepie stacjonarnym każdy handlujący ma do dyspozycji regały, gabloty, szafy, wieszaki itp. akcesoria, na których eksponowany jest towar. Sklep internetowy również wymaga odpowiedniej oprawy i sali sprzedażowej do ekspozycji swoich towarów. To jest właśnie zadanie dla grafiki. Za jej pomocą specjalista grafiki komputerowej tworzy wszystko, aby w odpowiedni sposób eksponować towary sprzedawane w sklepie internetowym. Również tutaj można skorzystać z tak zwanego gotowca i zakupić go w sieci. Wiele firm w ramach kompleksowej technicznej obsługi sklepu internetowego, oferuje bezpłatnie gotowe szablony sklepu.
Chcąc się wyróżnić w sieci można zlecić grafikowi opracowanie autorskiego niepowtarzalnego rozwiązania związanego z prezentacją sklepu. Jest to rozwiązanie dość kosztowne i może być długotrwałe.

4. Produkty – to kolejna podstawa w każdym sklepie internetowym. Od indywidualnego założenia branżowego, każdy sklep internetowy wymaga pewnej puli produktów, które są oferowane do sprzedaży. Nie ma z tym problemu producent, który postanowił sam sprzedawać w sieci własne produkty. Jeśli ktoś chce być jedynie pośrednikiem między producentem, a kupującym musi sprawę magazynu oferowanych artykułów w jakiś sposób rozwiązać.

5. Reklama – to podstawowa dźwignia handlu. Aby klient mógł dokonać zakupu, musi dotrzeć do miejsca w sieci gdzie to fizycznie wykona. Do tego niezbędna jest odpowiednia reklama. Tu rozwiązań jest bardzo dużo. Cała sprawa sprowadza się do tego aby wyartykułować swoją obecność w sieci i pokazać jak do miejsca sklepu internetowego dotrzeć. To jedna sprawa, a należy jeszcze pamiętać o odpowiednim przedstawieniu oferowanych produktów w myśl zasady „reklama dźwignią handlu”